Yeniden Pazarlama ile Ziyaretçilerinizi Kaybetmeyin!

Yeniden Pazarlama ile Ziyaretçilerinizi Kaybetmeyin!

Yazar Backlink 01/05/2018 14:00

Bir süredir internet üzerinden sıkça karşılaştığımız terim " yeniden pazarlama " hakkında kısa bir bilgi vermek istedik. 


Yeniden pazarlama nedir?


Web sitenizin herhangi bir dönemde ziyaret etmiş, çerezleri kabul etmiş ya da facebook piksel gibi bir uygulama ile sitenizde bir şekilde iz bırakmış kullanıcılara tekrar erişmeniz için yapılan reklam çeşididir. Bu reklamda amaç, direkt olarak hedef kitlemize reklam çıkarak görünürlüğü artırmaktır.


Yeniden pazarlamaya neden ihtiyaç duyarız?


İki önemli konudan hareketle " remarketing " e ihtiyacımız vardır. Birincisi Google bazlı yükseliş hedefindeysek yeni kullanıcıdan ziyade sitemizi tekrar tekrar zevkle ziyaret eden insanlara ihtiyacımız olacak.


İkincil olarak bir kere web sitenize girmiş kişi, tekrar girdiğinde bir önceki tecrübesini de kullanacak, eğer kendisi için zor olan alanlar varsa oraları çözmek için daha fazla akılcı davranacaktır. 


Bir kere reklamlarınıza tıklayan, anahtar kelimelerinizi kullanarak sitenize gelmiş kitleyi tekrar tekrar sitenize sokarak onlara çeşitli farklılıklar sunabilirsiniz.


 


Yeniden pazarlama nasıl yapılır?


Konunun en can alıcı noktası belki de budur. Backlink.com.tr için kullandığımız yöntemlerden hareket edecek olursak.


1- Google Analytics ile edinilen kitle.


Bu kitle kesinlikle işinize yarayacak, zaman zaman benzer sitelerinizde de kullanabileceğiniz iyi bir veritabanı demektir. Özellikle adwords reklamı oluştururken bu kitleye özgü paylaşım yapmanız halinde hem reklam gideriniz minimize edilecek hem de tam olarak " yeniden pazarlama " yapmış olacaksınız.


2- Push Notification ile ulaşılabilecek kitle.


Artık bu uygulamayı kullanmayan, izin istemeyen web sitesi yok sanırım. Her girdiğiniz sitede teker teker izin ver / engelle butonları arasında kalmaktan sıkılmışsınızdır diye düşünüyorum. Bazen son derece değersiz gördüğümüz bu uygulama, zaman zaman da iş görmektedir. Push'da ne kadar fazla kişiye ulaşabiliyorsanız aktif ziyaretçi kitlenizi de o denli artırabilirsiniz.


3- Facebook Piksel kodu ile ziyaretçi veritabanı oluşturma.


Facebook bu aşamadaki en kilit noktalardan biridir. Birçok web sitesi henüz bu teknolojinin farkına varamamışken facebook piksel kodu ile sitenizi ziyaret eden kitlenin facebook ve instagram hesaplarında pazarlama faaliyeti yürütebiliyorsunuz. Aslına bakılırsa bizim tarzımızda web siteleri için, r10 ve wmaracı bu tarz veritabanları oluşturup satsa müthiş keyifli ve kazançlı bir yol olabilir.