Tanıtım Yazısı Alırken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Tanıtım Yazısı Alırken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Yazar 27/05/2018 17:45

Müşterilerimizin sürekli olarak yaptığı hataları, tekrar tekrar karşımıza getirmeleri ve para vererek aldıkları hizmetlerden sağladıkları minimum katkıyı ve algıyı değiştirmek için tüm Google güncellemelerini takip ediyoruz. Bizlerin amacı sadece backlink sağlamak değil, bu bağlantılardan maksimum fayda elde etmenizi sağlamak. Sizlere rehberlik etmesi adına yeni bir yazı kaleme alarak paranızı, emeğinizi ve en önemlisi zamanınızın büyük çoğunluğunu harcadığınız web siteleri için iyi bir rehber oluşturmak istedik.


Tanıtım Yazısı Nedir, Neden Önemlidir?


Bilindiği üzere son 5 yılımızı direkt olarak etkileyen bir bağlantı edinme yöntemi olan tanıtım yazıları, basitçe web sitemizin, uzunca bir tanıtımdan sonra bağlantı alması prensibine dayanmaktadır. Burada amaç, öncelikle tanıtım yazısının kalitesi, ardından bu kaliteli yazıdan edinilecek backlink yöntemine dayanmaktadır. Ancak görülen o ki birçok web sitesi sahibi, kısa ve yetersiz açıklamalarla, zaman zaman da kopya yazılarla tanıtım yazısı almaktadırlar. Bu yöntem sitenize 100 üzerinden bir değerlendirme yapıldığında 80 etkisi olacak bir yazının etkisini 30'lara kadar düşürmektedir. Yapmanız gereken şey reklamın iyisine odaklanmaktır.


Her ne kadar toplumda, " reklamın iyisi kötüsü olmaz " diye popüler bir bilgi olsa da bizler reklamın kalitelisini almakla kendimize ve web sitemize verdiğimiz değeri ölçümleyebiliriz. Alınan tanıtımlardan en büyük katkıyı almak hem kesemize hem de harcadığımız zamana büyük katkı sağlayacağından bizler için büyük fırsat niteliği taşımaktadır.


İyi Bir Tanıtım Yazısı Nasıl Olmalıdır?


1- Özgünlük


2- Bilgilendiricilik


3- Kelime linkleme yerine direkt link paylaşımı. ( ekonomi sitesi kelimesinde yükselmek istiyorsanız bu kelimenin backlink yoğunluğu %7 üzerine geçmemelidir. Bu bağlamda direkt olarak site adresinize link vermeniz, https://www.siteadresi.com şeklinde her daim daha avantajlı ve uzun süreli katkısı olacağından verimlilik ve geri dönüşümü yüksek olacaktır. )


4- Tanıtım alınan web sitesinin kalitesi. Bu değer çoğu zaman fiyata endeksli olsa da yeni yeni başlayanların küçük sitelerden tanıtım alması her daim avantaj sağlayacaktır.


5- Her tanıtımı aynı kişinin yazmaması prensibi ( bu bence en önemlilerinden biridir. aynı kişi sürekli kendini tekrarlayacağı için google bazlı değerlendirme olumsuz olacaktır. Eğer projeniz kitlelerin fikri olduğu bir şeyse " örnek olarak backlink.com.tr'yi verebiliriz " insanlara projeniz hakkında kendi cümleleriyle ve kitlelerine uygun bir yazı yazmaları konusunda istekte bulunabilirsiniz. )


6- Zamanlama. ( aynı gün 10 yazı girmek hiçbir anlam ifade etmemektedir. zamana yayın, sindire sindire hareket edin. mutlaka ama mutlaka bu kurala uyun. bir yazının etkisini 7-10 gün arasında tam olarak hissedebiliyorsunuz. anlık düzenlemelerde korkmayın, doğru bildiğiniz yoldan devam edin. her gün yükselen tek bir örnek site yoktur. mutlaka dalgalanma ile deneme yapılıyor. paniğe kapılıp yazıları sildirmeyin. )


7- Sosyal medya. Aldığınız tanıtımlar eğer sosyal medya sitelerinde de paylaşılıyorsa, push notification ile destekleniyorsa bu sizler için bulunmaz bir fırsattır, sakın kaçırmayın.


8- İlgili sitelerden tanıtım yazısı alın. Bu en önemli kriterlerden biridir. Tanıtım yazısından sadece backlink elde etme niyetimiz yok, elbette ki hit de bekliyoruz. Eğer bir site sizin içeriğinizle hiçbir alaka içermiyorsa nasıl hit gelebilir ki? Velev ki geldi, bu gelen ziyaretçi sitenizde nereleri kurcalar, neler ilgisini çeker? Eğer ilgisini çekecek bir şey bulamazsa ne kadar sürede sitenizi terk eder? Gelen ziyaretçi sitenizi hızlı bir şekilde terk ederse bu tanıtımdan verim beklememek gerekir. Bu yüzdendir ki alakalı siteler önerilir. Amaç sadece Google'a biz buradayız demek değil, gelen ziyaretçiyi tekrar tekrar siteye taşımak ve zaman geçirmesini sağlamaktır.


9- Çok bilinen yanlışların aksine " reklam ya da advertorial " bölümlerinde yayınlana yazılar google için daha nitelikli olmaktadır. Burada gerçek ve ücretli bir reklam yapıldığı alenen belli olduğu için Google sizin samimiyetinize bir kat daha inanır. Tanıtımı veren site sahibi için de bu kural değişmezdir.


10- Nofollow vs Dofollow. Ne yazık ki bu da yanlış bilinen bir olay. Google son yaptığı açıklamada reklam yazılarında nofollow etiketi kullanmanın zaman zaman daha doğru olacağını belirtmiştir. Her ne kadar takip etme deseniz de Google o linki öyle ya da böyle takip etmektedir. Aksi halde ahrefs bu konuda bir geri bildirimde bulunmazdı, bu konuyu detaylıca düşünmenizde fayda var.


Sizler için elimizden geldiğince detaylı bir analiz olması açısından bilgilendirme metni sunmak istedik. Bizler için satılan backlink sayısının öneminden çok müşterilerin, aldıkları tanıtım yazılarından elde ettikleri gelir ve onların memnuniyeti her daim ön plandadır. Mutlu bir müşteri, daha birçok müşteriye referans olacağı gibi gelecekte de yapacağı alımlarda kaliteyi göz önünde bulunduracaktır.