Google, Yeni rel tanımlamaları olan sponsored ve ugc'i tanıttı! İşte Detaylar

Google, Yeni rel tanımlamaları olan sponsored ve ugc'i tanıttı! İşte Detaylar

Yazar 11/09/2019 00:24

Google 10 eylül 2019 tarihinde yeni bir güncelleme yaptığını duyurdu. Bu güncelleme backlink alan / satan kişileri yakından ilgilendirdiği için hızlıca sizler için yorumladık.


Google, yaklaşık 15 yıl önce duyurduğu rel="nofollow" belirtecine ek yeni link tanımlama detayları kazandırdı. Artık verilen linklerin neden ve nasıl üretildiği konusunda daha fazla detay istiyor. Arama sonuçlarında bunları daha iyi kullanacağını belirterek kullananları ödüllendireceği konusunda bir inancımız oluştu.


Nofollow linklere daha önce daha az değer verdiğini biliyorduk. Yeni sistemde nofollow değerdeki linklere daha fazla önem vereceği hususunda bir görüş var. Bunu şu cümleden çıkardık.



When nofollow was introduced, Google would not count any link marked this way as a signal to use within our search algorithms. This has now changed. All the link attributes -- sponsored, UGC and nofollow -- are treated as hints about which links to consider or exclude within Search. We’ll use these hints -- along with other signals -- as a way to better understand how to appropriately analyze and use links within our systems.



Yeni eklenen rel tanımlamaları


rel="sponsored": Adından da anlaşılacağı üzere sponsor olarak tanımlanan bu linkler ile Google, bir linkin ne için verildiğini daha iyi tanımlayacak. Bu link çeşidi sitenize aldığınız herhangi bir sponsor bağlantı, reklam bannerı tanımlamasında rahatlıkla kullanılabilir. Site sahipleri ve bir şekilde bağlantı edinenler için önemli bir tanımlama diyebiliriz.


rel="ugc" : Güncellemenin en can alıcı tanımlaması ugc ( user generated content ) bir diğer adıyla kullanıcı tarafından oluşturulan içerik. Bu tanımlamanın sitelerin yorum bölümünde kullanılabileceğini belirtiyor. Yorum bölümünde insanlar kendi yorumlarını yaptıklarından içeriğin, yazar tarafından yazıldığı tanımlanacak.


Google, bu tanımlamaların arama sonuçlarında daha etkili kullanılabileceğini düşünerek nofollow etiketini biraz daha nitelikli hale getirmiş diyebiliriz.


Aynı link içinde birkaç farklı rel tanımlaması kullanılabileceği de ayrıca belirtilmiş.


Google, başlıca soruları da cevaplayarak açıklamasını sonlandırmış.


Bunlar;


Hali hazırda nofollow etiketi ile oluşturulan linkleri değiştirmek gerekli mi?


Google bu soruya, hayır gönül rahatlığıyla bu şekil bırakabilirsiniz. Nofollow etiketi hali hazırda yine kullanılacağı için bunun sorun olmadığını belirtiyor.


Birden fazla rel tanımlaması kullanabilir miyiz?


Yazının üst kısmında belirtmiştik ancak tekrarlamak doğru olacaktır. Birden fazla rel tanımlaması yapılabilir, bir problem yok.


Var olan sponsor linkler için kullanılan nofollow etiketini değiştirmeli miyim?


Elzem değil ancak uygun ortam olursa değiştirirseniz bizi fazlasıyla mutlu edersiniz, diye açıklama yapılmış. :)


Sorun yaşamamak için reklam bağlantılarında sponsor link tanımlaması yapmalı mıyım?


Evet, bizi kandırmayın biz de sizi o kadar ciddiye alalım. Lütfen bu konuda biraz daha özverili olun, demişler.


Bağlantı tanımlaması yaparken yanlış betimlemeyi kullanırsam ne olur?


Google burada olaya biraz romantik yaklaşıp normal bir linkin sponsor olarak tanımlamasının yanlış olduğunu belirtmiş ancak biz son kullancılara ve bağlantı satın alanlar olarak biliyoruz ki işin aslı sponsor olarak verilen linkin "dofollow" olarak tanımlanması nedeniyle sorulmuş. Sponsor linki nofollow olarak tanımlarsanız çok sorun olmaz, sponsor yazılması tercihimizdir ancak nofollow da kabul edilebilir diye belirtmiş.


Bu tanımlamaları yapmak için neden zahmete gireyim ki?


Bu mantıklı bir soru ancak Google bu soruyu da ustaca cevaplamış. İnterneti daha iyi tanımaları için bunun onlar için yol gösterici olduğunu belirtmiş ve bizim nacizane tahminimiz bu tanımlamaları kullanan ilk web sitelerine ve onların ürettikleri içeriklere ayrıca sıralamada yer verecek gibi...


Kullanıcıları yorum ve onlar tarafından üretilen içeriklerde link spam yapmaktan alıkoyacak bir şeyler?


Google az önce yaptığı yorumların aksine bu tarz tanımlanmış bağlantıların değerinin düşük hatta hiç olmadığını belirtiyor. Hangisine inanacağınız ve hangisinin doğru olduğu size kalmış. Yazı içerisindeki bir bağlantı bizce nofollow / sponsored / ugc olsa da hala önemli. Yorum bölümündekiler ise son derece gereksiz olacak gibi. Profil backlinkler de bu sınıfın içerisine sokulabilir.


Yeni eklediğiniz değişiklikler ne zaman etki etmeye başlayacak?


Zaten başladı diye yanıtlamış Google.


Yazının ingilizce haline https://webmasters.googleblog.com/2019/09/evolving-nofollow-new-ways-to-identify.html



Buradan ulaşabilirsiniz. Elbette bir miktar kendi yorumumuzla Türkçeleştirdik. Tam metin için linki takip edebilirsiniz. Bu arada linki ugc olarak ayrıca işaretledik. :)