Google Rankbrain Nedir – Yeni SEO Stratejimiz Ne Olmalı?

Google Rankbrain Nedir – Yeni SEO Stratejimiz Ne Olmalı?

Yazar Backlink 17/04/2018 15:25

Google, uzun bir süre önce dünya’yı RankBrain ile tanıştırdı. Ardından yeni algoritmanın, en önemli SEO faktörleri arasında 3. sırayı aldığını da anons etti. Hal böyle olunca bu teknolojiyle insanları tanıştırmanın doğru olacağına kanaat getirdik. Gelin birlikte RankBrain nedir inceleyelim


 


RankBrain temelde 2 işleve sahiptir.


1- Arama sorgulamalarını anlama


2- Kullanıcıların sonuçlara karşı olan aktivitesi ( bir nevi kullanıcı onayı )


 


Google, her gün yapılan aramaların %15’ini ilk kez gördüğünü dile getirdiği CNet yazısında ( https://www.cnet.com/news/google-search-scratches-its-brain-500-million-times-a-day/ ) kısaca şöyle diyor, her gün yeni bir şeyler, farklı şekillerde soruluyor. Bu bağlamda yapılması gereken bir yapay zeka sistemidir.


Bilindiği üzere bundan yıllar yıllar önce herhangi konu eklemesi yaparken etiketlere yüklenir, kullanıcının arama yapma ihtimali olan her etiketi web sitemizde paylaşırdık. Çünkü bilirdik ki bu konuya 15-20 farklı arama ile ulaşılabilir ve hiçbir ziyaretçiyi kaçırmak istemezdik.


Zaman geçtikçe bu işlev spam amaçlı kullanıldı ve istismar edildi.


iPhone X’i tanımladığınızı ama isminin aklınıza gelmediğini düşünün, RankBrain sizin adınıza bu işlemi yürütüyor ve size doğru sonucu ulaştırıyor.


Yeni algoritmanın site sahiplerine getirileri neler olabilir?


1- Alakalı ziyaretçi


2- Bekleme süresi


3- Bounce rate ( ilk sayfadan sonra çıkıyor mu sitede geziyor mu )


4- Pogo Sticking


Ziyaretçi bir aramadan sonra çıkan sonuçlarda aradığını bulana kadar gir çık yapabilir, bu işlem sonucunda mutlaka bir sayfa onun isteklerini karşılayacaktır çünkü rankbrain bu konuda eğitildi. Bu, aynı zamanda site sahiplerine de bounce rate ve hemen çıkma oranıyla şu mesajı veriyor, sayın site sahibi ” içeriğiniz yetersiz, lütfen kendinize çeki düzen veriniz, aksi halde sıralama kaybı yaşamakla birlikte sitenizin kalitesini de düşürdüğünüze inanacağız ”


Eskiden her bir arama için farklı sonuçlar çıkardı çünkü web sitelerinde anahtar kelime girerken bazı arama stillerini gözden kaçırabilir ya da sıralamasını farklı yazmış olabilirdik.


RankBrain ile buna da çözüm bulundu. Artık sizi aynı isteğe gönderecek farklı yöntemlerde de benzer sonuçları çıkarıyor ve böylelikle Google size şu mesajı veriyor. ” kelime ve cümleler için çok zorlanmana gerek yok, sen doğru içeriği anlat ben seni her türlü son kullanıcıya ulaştıracağım. ”


Bir yazıda ille de bütün anahtar kelimeler ” arama yapan ” mantığına göre organize edilecek diye bir durum söz konusu bile değil, rahat olun!


İki arama arasındaki farkı burada daha ne görebiliyoruz.


Neredeyse hiçbir şey değişmedi.


Bu konu hakkında daha fazla bilgi için soru sorabilirsiniz.