Backlink Stratejisi Nedir, Nasıl Yapılır?

Backlink Stratejisi Nedir, Nasıl Yapılır?

Yazar 01/04/2017 13:53

İlerleyen yazılarımızda “kalitesi düşük sitelerin backlink aldığı” hususu üzerinde detaylı olarak duracağız. Şimdilik bilinmesi gereken ifade özetle; içerik yeteri kadar kaliteli değil ise backlink çalışması yapma ihtiyacı doğmaktadır. Eğer içerik yeterli düzeyde ve ziyaretçinin gerçekten aradığını bulabilmesine imkan sağlıyor ise, bu sitede ziyaretçi site ile etkileşime geçerek backlink çalışmalarını bir ihtiyaç olmaktan çıkaracak ve site yöneticisini sadece içerik üretmeye yönlendirecektir.


 


Günümüzde içerik kalitesi yeterli düzeyde olmadığı için çeşitli backlink çalışmaları ile var olan içeriği en iyisiymiş gibi pazarlamaya çalışıyoruz. Gerek satın alma gerekse takas yolu ile çeşitli web sayfalarından elde edilmeye çalışılan geri bağlantılar ile elde etmeye çalıştığımız ve sürekli takibinde olduğumuz “<em>backlink</em>” kavramı için sürekli hareket halindeyiz. Bu hareketliliğin tümüne backlink stratejisi adını veriyoruz.


 


Hamlelerinizi iyi yapın!


 


Bir web sayfanız için backlink çalışmasına başlıyor iseniz öncelikle tüm hamleleri doğru hesaplamanız ve planlamanız gerekiyor. Backlink bir süreçtir ve bu süreç boyunca çalışmalarınıza anormal aralıklar ile mola verirseniz başarıya giden yoldan eli boş dönersiniz. Çalışmalarınıza her zaman içerik ile başlamak en doğru adımdır. Yeterli içerik sağlandıktan sonra, özellikle bloglarda bunların belirli zaman aralıkları ile yayınlanması hem işinizi kolaylaştıracak hem de güncel bir web sayfası olmanızı sağlayacaktır. İçerik güncelliği kadar backlink güncelliği de ciddi önem arz etmektedir. Siz kaliteli ve üretken bir içeriğe sahipseniz hazırlayacağınız stratejide de backlink sayınız doğru orantılı olarak artacaktır. Bu artışları hazırlayacağınız stratejide siz belirleyip yönetecek ve takip edeceksiniz. İçerik ve backlink ikilisini yan yana ne kadar sağlıklı adımlar ile yönetebilirseniz başarıya giden yolda o kadar çok adım atarsınız.


 


Basit bir strateji örneği


Backlink stratejileri, film senaryolarına benzer. Senaryoyu, oyuncuları ve malzemeleri hazırlar çekime başlarsınız. Tüm bu hareketliliği de ekran başından izlersiniz. Dolayısı ile bu filmin yönetmeni olan webmaster, tüm bu hareketliliği yöneten ve zevkle izleyen kişidir. Ne zamanki senaryo ve ekibin diğer materyallarinde bir eksiklik olur ise bu filmi izlemek işkence haline dönecektir. Üst satırda hamlelerinizi iyi yaparken tam olarak anlatmak istediğim nokta aslında buydu. Sağlam bir senaryo, sağlam bir ekip, sağlam ekipmanlar sizi hedefe ulaştıracaktır.  Basit bir strateji örneği vermek gerekirse;


 


En kral içeriği hazırlayın, asla unutmayın İçerik Kraldır


 


Hazırlanan içeriği sosyal medya sitelerine gönderecek farklı profilleriniz olsun,


orumların güncelliğinden ve gücünden yararlanın,


Forumlara kaynak gösterdiğiniz forum linklerini farklı sitelere imleyin,


Kendi siteniz için değil, kendiniz için bir paravan ağı oluşturun ve farklı kategorilerde olan bu paravan siteleri sürekli güncel tutun. Çok basit 5 adımda özet geçmek gerekir ise bir ana url’miz var. Biz bu url’yi farklı web sayfalarına kaynak göstererek, imleyerek ya da sosyal profillerde paylaşarak bu etkileşimi ziyaretçiler yapmış gibi göstermeye çabalıyoruz. Hiçbir özel teknik ve yöntem içermeyen bu en basit strateji modeli sitenizin ihtiyacı ve sizin bilgileriniz dâhilinde genişletilebilir, büyütülebilir.


 


Strateji planlamasında zamanlama ve yoğunluk


Backlink Stratejisi araması ile bile pek çok farklı strateji modeline ulaşabilirsiniz. Ancak bu strateji modeli ihtiyacınızı karşılamaya yönelik midir, sizin içeriğinize, site dilinize ya da kurumsal kimliğinize uygun mudur öncelikle bunları araştırma ile işe başlamak daha kabul edilebilir bir adım olacaktır. Bu tip strateji planlamalarında çalışma yapacağınız ve gerçekten doğal insanların sizinle etkileşimde bulunabileceği süreyi çok iyi hesaplamanız gerekmektedir. Bu süreden önce çalışmalarınız yarım kalır ise sonuç tahmin edeceğiniz üzere negatif olacaktır. Planladığınız zamanlama süresinde bir giriş, gelişme ve sonuç bölümü mutlaka olacaktır. Dolayısı ile taşları yerine iyi oturtmalı ve tüm bu zamanlama boyunca etkileşimde bulunması için planladığınız materyallerin yoğunluğunu içeriğinize doğru orantılı olarak planlamalısınız.